Contenidos Superfluos
Contenidos Superfluos és una plataforma de creació en arts escèniques fundada l’any 2019 a Barcelona. Liderada pel director i dramaturg Pau Masaló, compta amb la col·laboració de professionals de diverses disciplines artístiques i de pensament. La seva activitat es basa en impulsar projectes que posen en diàleg els codis del teatre contemporani amb l’experiència de persones no professionals.
Cada procés creatiu iniciat per la plataforma es planteja com una trobada entre les potencialitats escèniques i els cossos i històries de qui l’habita.
Entre els seus treballs destaquen:
-
The National Body (Festival Grec, Sala Hiroshima), on un exgimnasta ens convida a explorar la relació entre esport i política;
-
Ciutat dormitori (Teatre Lliure), espectacle de carrer protagonitzat per cinc treballadors d’un cementiri, reflexió sobre treball i descans, que ha estat reconegut amb els Premis MAX, de la Crítica i El Temps de les Arts.
Durant la temporada 2022/2023, en el marc del programa d’artistes residents del Teatre Lliure, Contenidos Superfluos va iniciar el desenvolupament de Farewell, Petroleum!, un projecte de creació al voltant de la història del petroli i la necessitat de rituals col·lectius per acomiadar-nos dels combustibles fòssils.
Un cotxe
Residència desembre 2025
Farewell, Petroleum! #3: Un cotxe és la tercera part del projecte escènic de llarga durada Farewell, Petroleum!, que reflexiona sobre el final dels combustibles fòssils i la imaginació de futurs postpetrolífers.
L’espectacle, que s’estrenarà el 2026 a la Fundació Joan Brossa de Barcelona, proposa una trobada íntima i poètica entre un creador escènic i un Renault 21, vehicle que simbolitza el progrés econòmic d’una època i la memòria personal.
Amb autoficció, humor i simulacre, la proposta desplega una mirada crítica sobre el model de mobilitat privat, la nostàlgia del creixement il·limitat i la construcció de la masculinitat. És un ritual escènic entre document i ficció, dol i acceptació, per afrontar col·lectivament la transició cap a un món postfossilista.
Al ritme de consum actual, es calcula que el 2050 s’haurà exhaurit tot el petroli del món. Des del primer pou el 1859, el progrés s’ha associat perillosament a aquesta matèria primera. Però mentre l’economia creixia, les reserves es buidaven.
Farewell, Petroleum! vol acostar-se a la història d’aquesta energia i explorar possibles rituals per acomiadar-nos d’un món que ja no tornarà a ser com abans.
















