Engendro Posmoderno
Engendro Posmoderno és un col·lectiu gironí nascut el 2022, format per dues creadores, Paula Benito Coderch i Laura Gómez Muñoz, i una productora, Júlia Isern Barrio, més totes les persones que les ajuden i treballen amb elles. Entenen Engendro Posmoderno com la seva via de militància cultural.
Des del principi van posar el focus en la creació i la recerca, promovent la dilatació temporal dels processos artístics. Anteriorment, amb el seu primer projecte, Una putrefacció feta necrosi, van investigar sobre el gènere i la frustració de no entendre’l. Ara, amb la seva segona creació, yo te condeno, fea, treballen sota la premissa de la violència estructural de la bellesa.
L’escena híbrida i la performance són els llenguatges que utilitzen per donar vida a les seves investigacions. La seva metodologia de treball es basa en la creació i recollida massiva de materials, per posteriorment, relacionar-los en forma de teranyina.
Yo te condeno, fea
Residència setembre 2025
“yo te condeno, fea” és un projecte d’escena híbrida i performance que posa en relleu la recerca col·lectiva de la bellesa.
El SECPRE (Societat Espanyola de Cirurgia Plàstica Reparadora i Estètica) afirma que “a Espanya el nombre total d’intervencions de cirurgia estètica el 2021 va augmentar a 204.510, amb un increment del 215% amb respecte […] les dades de 2013.
Engendro Posmoderno, en aquesta nova creació, investiga sobre temàtiques com l’evolució de la bellesa i com s’ha arribat fins aquí, què és el que marca la tendència; el “pretty privilage”; els rituals que donen forma a la performance de la bellesa; el desig de joventut eterna; la febre per la medicina estètica.
Ni prou guapes per ser guapes, ni prou lletges, per ser lletges, estan en un carreró sense sortida. Han fallat. I la seva obra és una oda a l’error. Són l’error. I han trobat en la pèrdua el plaer de l’interrogant.
















