¿Y por qué teatro en verso
en el siglo XXI?
Me lo ha preguntado alguno.
Yo digo, cuando converso,
que aunque el público esté inmerso
en deseo de verdad
—porque en posmodernidad
es fake hasta el universo—,
por más naturalidad
y por mucho llanto en vena,
una escena es una escena,
y esa, es la realidad.
[…]
El verso es como la magia:
claro que es artificial,
pero en ámbito teatral,
el hechizo te contagia.
(Fragment de A Fuego)
La companyia La Bella Otero proposa un taller teórico-pràctic de 2h sobre dramatúrgia contemporánia en vers. Després d’un repàs ràpid de les formes mètriques del teatre en vers posant alguns exemples clàssics i contemporanis, el taller oferirà eines i exercicis per tal que els assistents es llencin a l’escriptura en vers.
Què es necessita?
Qui impartirà el taller?
Pablo Macho Otero és dramaturg, director i actor. Graduat en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona, s’ha format a l’Estudi Nancy Tuñón de Barcelona, a l’Escola Internacional Jacques Lecoq de París i a l’Obrador de la Sala Beckett, de la mà d’autors com Jordi Oriol, Alfredo Sanzol, Javier Daulte o Sergio Blanco, entre molts d’altres.
Després de passar pel laboratori de creació “Els Malnascuts” de la Sala Beckett i haver participat en creacions col·lectives com Esquerdes (Sala Beckett / Nau Ivanow, 2014), Odisseus (Sala Beckett, 2016-17), Si au si (Festival Temporada Alta, 2016) o La Trinxera (Sala Flyhard, 2017), va ser sel·leccionat com a membre del Studio Europeén, trobada internacional de joves dramaturgs organitzat per Enzo Cormann a La Chartreuse (Centre national des écritures du spectacle).
L’any 2018 va rebre el Premio Novel Internacional de Poesía Universitaria Miguel Hernández pel seu primer poemari ZOE antilogía.
Després de dos anys formant-se a París, l’any 2020 torna a Barcelona i, amb l’actriu Emma Arquillué i l’escenògrafa Yaiza Ares, funda la companyia La Bella Otero, dins la qual alterna els rols de dramaturg, director, traductor i actor. Prosopopeya (Teatre Lliure, 2025), en residència al Canal, és el cinquè espectacle de la companyia. El precedeixen Enterrando a Dodot (La Gleva, 2021 / Premi D’Ensayo 2022 de Teatre i Ciència de l’Ajuntament de Saragossa), Loco Amoris (Tantarantana, 2021 / Teatro Lara, 2022 / Sala Versus, 2023), George Kaplan de Frédéric Sonntag (Tantarantana, 2023) i A Fuego (La Gleva, 2023 / La Villarroel, 2024/2025 / La Abadía, 2025).
El seu últim encàrrec ha estat la versificació de la nova adaptació d’El Misantrop de Molière (Festival Grec / Teatre Lliure, 2024) dirigida per David Selvas.
Un equipament de:
Amb la col·laboració de:
Projectes associats:
Contacte
Tel: 972 249 191 ext. 1203
info@elcanalsalt.cat
Localització
Plaça de can Patrac, 1
17190 Salt, Girona
Polítiques