- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Salt en dansa

Arriba la desena edició de Salt en dansa, un projecte de dansa comunitària que s’inclou dins la programació de la Festa Major de Salt i amb el qual les artistes mostren l’art i la dansa com un mitjà de transformació personal i social.
El projecte està estructurat en deu sessions de tallers de dues hores impartides a la Factoria Cultural Coma Cros de Salt durant els mesos de maig, juny i juliol. Els tallers finalitzen amb un cap de setmana de residència artística a El Canal on s’acaba de perfilar i donar forma a tot el treball per tal de presentar-ho com una peça de dansa escènica que s’obre al públic l’últim dia de la residència, el 27 de juliol a les 19 h.
El projecte és una proposta de l’Ajuntament de Salt a l’Associació artística Las Lo Las amb l’objectiu d’oferir la possibilitat de viure una experiència de creació artística amb una línia de treball professional a persones no professionals d’aquest àmbit.
Partint d’un concepte de treball proposat per l’equip que coordina el projecte (Montse Canals Rabasseda, Natalia Entrocassi i aquest any amb la col·laboració de Lídia Matés Marín i amb el seguiment fotogràfic de Ramoin Falgàs Sidera), les participants decideixen la temàtica que serà l’eix vertebral de la peça, el títol, la sinopsi, el vestuari i d’altres elements essencials per a desenvolupar una peça escènica. El resultat es va construint a partir del potencial artístic que cadascuna d’elles mostra i desenvolupa i del resultat del treball dels dies de tallers setmanals basats principalment en tècniques de dansa, improvisació i composició instantània. Algun dels tallers s’imparteixen per professors o professores convidades d’altres tècniques o disciplines.
Salt en dansa és una experiència emocionant que té la voluntat d’acompanyar les participants perquè se sentin amb la confiança per traspassar nous estats físics, emocionals i mentals mitjançant la dansa i així incrementar la seva creativitat, imaginació i capacitat de decisió.
Pina Bausch deia que:
“L’acció ha de sortir amb sinceritat, per aconseguir-ho cal deixar que cadascú s’expressi segons les seves motivacions internes. Després cal adequar el sentiment a l’acció. Moltes vegades no fa falta retocar res.”
—















